Dziekanat

Dziekanat to miejsce, w którym możesz załatwić wszelkie formalności związane z tokiem studiów. Możesz tu uzyskać dokumenty, złożyć wnioski dotyczące zmian w toku studiów, a także uzyskać informacje o opłatach i stypendiach. Dziekanat pomoże Ci również w sprawach związanych z egzaminami dyplomowymi oraz kontaktami z Dziekanem. 

Twoj rozkład zajęć znajduje się w systemie ISAPS

Kontakt

al. Niepodległości 2, 64-920 Piła
tel: 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl

Godziny otwarcia

Dzień tygodnia Godziny
poniedziałek nieczynne
wtorek 8:00-16:00
środa 8:00-16:00
czwartek 8:00-16:00
piątek 8:00-16:00
sobota 7:00-15:00
niedziela 7:00-11:00


Poniżej znajduje się szczegółowa lista spraw, które możesz tam załatwić.

Dziekanat

Organizacja roku akademickiego 2025/26

  • 01.10.2025 - 01.02.2026 zajęcia dydaktyczne
  • 22.12.2025 - 09.01.2026 przerwa zimowa
  • 16.02.2026 - 27.02.2026 sesja zaliczeniowa/egzaminacyjna
  • 16.02.2026 - 27.02.2026 poprawkowa sesja zaliczeniowa/egzaminacyjna
  • 28.02.2026 - 21.06.2026 zajęcia dydaktyczne
  • 02.04.2026 - 07.04.2026 przerwa wiosenna
  • 22.06-2026 - 05.07.2026 sesja zaliczeniowa/egzaminacyjna
  • 22.06.2026 - 19.07.2026 egzaminy dyplomowe
  • 22.07.2026 - 06.09.2026 wakacje letnie
  • 07.09.2026 - 20.09.2026 poprawkowa sesja zaliczeniowa/egzaminacyjna
  • 21.09.2026 - 30.09.2026 wakacje letnie
Co zrobisz na miejscu?

Co zrobisz na miejscu?

  • legitymację studencką
    (po wgraniu poprawnego zdjęcia do systemu ISAPS) 
  • zaświadczenie o nauce 
  • dokumenty potwierdzające ukończenie studiów 
    • zaświadczenie o ukończeniu studiów, 
    • dyplom ukończenia studiów
  • kartę obiegową 
  • dokumenty złożone w procesie rekrutacji
    (np. świadectwo maturalne)

Przed wizytą, skontaktuj się z Dziekanatem, aby upewnić się, że dokumenty są przygotowane.

  • Wniosek do Rektora 
    • o przywrócenie na listę studentów, 
    • o rozwiązanie umowy o naukę, 
    • odwołanie od decyzji niższego szczebla.
  • Inne dokumenty, jeżeli z jakiegos powodu nie możesz ich złożyć drogą elektroniczną

Legitymacja studencka

Podstawowym dokumentem potwierdzającym od roku akademickiego 2025/26 status studenta jest mobilna legitymacja studencka (mLegitymacja) dostępna w aplikacji mObywatel. Dokument ten posiada taką samą moc prawną jak tradycyjna, fizyczna legitymacja i uprawnia m.in. do zniżek na przejazdy oraz innych ulg studenckich.

Aktywacja mLegitymacji

Aby aktywować mLegitymację, student musi spełnić następujące warunki:

  • posiadać status aktywnego studenta,
  • posiadać numer PESEL,
  • mieć aktualne zdjęcie w systemie iSAPS, zatwierdzone przez pracownika WSG zgodnie z wymaganiami dotyczącymi zdjęć do dowodu osobistego,
  • pobrać aplikację mObywatel na telefon.

Zamówienie mLegitymacji należy złożyć w systemie iSAPS, w zakładce Mój profil → Dane osobowe → Legitymacja. Po złożeniu i pozytywnej weryfikacji wniosku zostanie wygenerowany kod QR oraz kod aktywacyjny.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie mObywatel.

W dalszym ciągu można korzystać z Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (ELS) – karty – na własny wniosek.

  • Wniosek o ELS należy przesłać drogą mailową na adres: dziekanat@byd.pl.
  • Opłata za wydanie legitymacji wynosi 22,00 zł i należy ją uiścić poprzez system ISAPS, zgodnie z indywidualnym harmonogramem.

Odbiór legitymacji

Elektroniczną legitymację studencką (kartę) będzie można odebrać we właściwym Dziekanacie w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Aby otrzymać elektroniczną legitymację studencką (kartę), do iSAPS musi zostać wgrane zdjęcie spełniające wymagania zgodne z wytycznymi obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych. Kolorowe zdjęcie o wymiarach 35 mm x 45 mm, które powinno przedstawiać całą głowę i górną część barków na jednolitym, jasnym tle, z twarzą zajmującą 70-80% zdjęcia. Twarz musi być w pozycji frontalnej, z zamkniętymi ustami, naturalnym wyrazem twarzy, a oczy powinny być otwarte, widoczne i skierowane prosto w obiektyw.

Uwaga: Wgrane zdjęcie nie może być selfie!

Legitymacja studencka

Informacje o egzaminie dyplomowym

Od 1 lipca 2022 r. ponownie umożliwiamy składanie dokumentów do egzaminu dyplomowego w formie elektronicznej. Dokumenty należy przesyłać na adres e-mail: dziekanat@byd.pl. Studenci filii zamiejscowych powinni składać dokumenty w dziekanacie odpowiednim dla swojej lokalizacji.

Nie ma obowiązku drukowania i osobistego składania pracy dyplomowej w dziekanacie.

Przed złożeniem pracy dyplomowej należy:

  • posiadać komplet zaliczeń wprowadzonych do systemu ISAPS,
  • wgrać ostateczną wersję pracy dyplomowej oraz jej streszczenie do systemu ISAPS (praca zostanie zatwierdzona przez promotora, który tworzy zakładkę dyplomową w ISAPS).

Aby przystąpić do egzaminu dyplomowego, należy przesłać skany następujących dokumentów na adres e-mail dziekanat@byd.pl:

  • Strona tytułowa pracy dyplomowej (projekt dyplomowy  praca licencjacka  praca magisterska)
  • Oświadczenie woli autora (pobierz)
  • Oświadczenie dotyczące terminu egzaminu dyplomowego (pobierz)
  • Podbita karta obiegowa (pobierz)
  • Raport z Jednolitego Systemu Antyplagiatowego (JSA) w formacie PDF (student otrzymuje raport od promotora). Studenci składający projekt dyplomowy są zwolnieni z posiadania raportu JSA.

Dodatkowo można dołączyć dokument Osiągnięcia studenta – informacje te zostaną uwzględnione w suplemencie do dyplomu.

Studenci filii zamiejscowych powinni sprawdzić obowiązujące wymogi w swoim oddziale i składać dokumenty zgodnie z lokalnymi zasadami.

Informacje o egzaminie dyplomowym
Formalnosci i dokumenty do pobrania

Formalnosci i dokumenty do pobrania

Pomożemy Ci w załatwieniu formalności związanych z

  • egzaminem dyplomowym 
  • zmianą toku nauczania 
  • odwołaniem się od decyzji dziekana 
  • odwołaniem się od decyzji o skreśleniu z listy studentów 
  • indywidualną organizacją studiów 
  • wznowieniem studiów 
  • uzyskaniem oraz przedłużeniem wpisu warunkowego 
  • urlopem dziekańskim 
  • powtarzaniem roku 
  • powtarzaniem przedmiotu 
  • egzaminami komisyjnymi

Indywidualizacja procesu studiowania

Indywidualna Organizacja Studiów (IOS) to forma wsparcia dla studentów, umożliwiająca dostosowanie toku studiów do indywidualnych potrzeb. Zgodnie z Regulaminem Opłat za Studia, IOS jest odpłatna, zgodnie z zasadami płatności obowiązującymi w WSG.

Aby skorzystać z IOS, należy:

  • Zapoznać się z Instrukcją Prorektora ds. Kształcenia dotyczącą indywidualizacji procesu studiowania
  • Wypełnić i podpisać deklarację IOS
  • Złożyć deklarację w Biurze Obsługi Studenta

Dokumenty wymagane do IOS:

Dla studentów z bardzo wysokimi wynikami, którzy chcą studiować według rozszerzonego programu. Wniosek można złożyć po pierwszym roku (studia I stopnia) lub semestrze (studia II stopnia), mając średnią min. 4,75. Po akceptacji dziekana student współpracuje z opiekunem naukowym. Zgodnie z Regulaminem Opłat za Studia, IPS jest odpłatna, zgodnie z zasadami płatności obowiązującymi w WSG.

Procedura ubiegania się o Indywidualnego Programu Studiów (IPS), obejmuje:

  • zapoznanie się z Instrukcją Prorektora ds. Kształcenia dotyczącą indywidualizacji procesu studiowania,
  • wypełnienie i podpisanie deklaracji IPS,
  • złożenie deklaracji w Biurze Obsługi Studenta (osobiście lub mailowo - dziekanat@byd.pl).
  • złożenie projektu programu studiów

Dokumenty wymagane do IPS

Umożliwia dostosowanie planu studiów do zainteresowań studenta. Dotyczy m.in. osób przyjętych na wyższy semestr. Można wybierać przedmioty spoza kierunku, a zmiany wymagają zgody dziekana. Zgodnie z Regulaminem Opłat za Studia, IŚS jest odpłatna, zgodnie z zasadami płatności obowiązującymi w WSG.

Wymagany dokument: 

WSG News

Chcesz wiedzieć więcej o najnowszych kursach, szkoleniach i wydarzeniach na Wyższej Szkole Gospodarki? Dołącz do naszego newslettera!