Dziekanat

Dziekanat to miejsce, w którym możesz załatwić wszelkie formalności związane z tokiem studiów. Możesz tu uzyskać dokumenty, złożyć wnioski dotyczące zmian w toku studiów, a także uzyskać informacje o opłatach i stypendiach. Dziekanat pomoże Ci również w sprawach związanych z egzaminami dyplomowymi oraz kontaktami z Dziekanem. 

Twój rozkład zajęć znajduje się w systemie ISAPS

Kontakt

ul. Świętopełka 3, 89 - 600 Chojnice
tel.: 52 567 00 12, 52 567 00 13, 534 893 777, 513 146 624
e-mail: chojnice@byd.pl

Godziny otwarcia

Dzień tygodnia Godziny
poniedziałek 7:00-15:00
wtorek 7:00-15:00
środa 7:00-15:00
czwartek 7:00-15:00
piątek 7:00-15:00
sobota zjazdy stacjonarne
sobota zjazdy zdalne
dyżury podczas zajęć
nieczynne
niedziela zjazdy stacjonarne
niedziela zjazdy zdalne
dyżury podczas zajęć
nieczynne

 

Poniżej znajduje się szczegółowa lista spraw, które możesz tam załatwić.

 

Dziekanat

Organizacja roku akademickiego 2025/26

  • 01.10.2025 - 01.02.2026 zajęcia dydaktyczne
  • 22.12.2025 - 09.01.2026 przerwa zimowa
  • 16.02.2026 - 27.02.2026 sesja zaliczeniowa/egzaminacyjna
  • 16.02.2026 - 27.02.2026 poprawkowa sesja zaliczeniowa/egzaminacyjna
  • 28.02.2026 - 21.06.2026 zajęcia dydaktyczne
  • 02.04.2026 - 07.04.2026 przerwa wiosenna
  • 22.06-2026 - 05.07.2026 sesja zaliczeniowa/egzaminacyjna
  • 22.06.2026 - 19.07.2026 egzaminy dyplomowe
  • 22.07.2026 - 06.09.2026 wakacje letnie
  • 07.09.2026 - 20.09.2026 poprawkowa sesja zaliczeniowa/egzaminacyjna
  • 21.09.2026 - 30.09.2026 wakacje letnie
Co zrobisz na miejscu?

Co zrobisz na miejscu?

  • legitymację studencką
    (po wgraniu poprawnego zdjęcia do systemu ISAPS) 
  • zaświadczenie o nauce 
  • dokumenty potwierdzające ukończenie studiów 
    • zaświadczenie o ukończeniu studiów, 
    • dyplom ukończenia studiów
  • kartę obiegową 
  • dokumenty złożone w procesie rekrutacji
    (np. świadectwo maturalne)

Przed wizytą, skontaktuj się z Dziekanatem, aby upewnić się, że dokumenty są przygotowane.

  • Wniosek do Rektora 
    • o przywrócenie na listę studentów, 
    • o rozwiązanie umowy o naukę, 
    • odwołanie od decyzji niższego szczebla.
  • Inne dokumenty, jeżeli z jakiegos powodu nie możesz ich złożyć drogą elektroniczną

Legitymacja studencka

Podstawowym dokumentem potwierdzającym od roku akademickiego 2025/26 status studenta jest mobilna legitymacja studencka (mLegitymacja) dostępna w aplikacji mObywatel. Dokument ten posiada taką samą moc prawną jak tradycyjna, fizyczna legitymacja i uprawnia m.in. do zniżek na przejazdy oraz innych ulg studenckich.

Aktywacja mLegitymacji

Aby aktywować mLegitymację, student musi spełnić następujące warunki:

  • posiadać status aktywnego studenta,
  • posiadać numer PESEL,
  • mieć aktualne zdjęcie w systemie iSAPS, zatwierdzone przez pracownika WSG zgodnie z wymaganiami dotyczącymi zdjęć do dowodu osobistego,
  • pobrać aplikację mObywatel na telefon.

Zamówienie mLegitymacji należy złożyć w systemie iSAPS, w zakładce Mój profil → Dane osobowe → Legitymacja. Po złożeniu i pozytywnej weryfikacji wniosku zostanie wygenerowany kod QR oraz kod aktywacyjny.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie mObywatel.

W dalszym ciągu można korzystać z Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (ELS) – karty – na własny wniosek.

  • Wniosek o ELS należy przesłać drogą mailową na adres: dziekanat@byd.pl.
  • Opłata za wydanie legitymacji wynosi 22,00 zł i należy ją uiścić poprzez system ISAPS, zgodnie z indywidualnym harmonogramem.

Odbiór legitymacji

Elektroniczną legitymację studencką (kartę) będzie można odebrać we właściwym Dziekanacie w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Aby otrzymać elektroniczną legitymację studencką (kartę), do iSAPS musi zostać wgrane zdjęcie spełniające wymagania zgodne z wytycznymi obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych. Kolorowe zdjęcie o wymiarach 35 mm x 45 mm, które powinno przedstawiać całą głowę i górną część barków na jednolitym, jasnym tle, z twarzą zajmującą 70-80% zdjęcia. Twarz musi być w pozycji frontalnej, z zamkniętymi ustami, naturalnym wyrazem twarzy, a oczy powinny być otwarte, widoczne i skierowane prosto w obiektyw.

Uwaga: Wgrane zdjęcie nie może być selfie!

Legitymacja studencka

Informacje o egzaminie dyplomowym

Od 1 lipca 2022 r. ponownie umożliwiamy składanie dokumentów do egzaminu dyplomowego w formie elektronicznej. Dokumenty należy przesyłać na adres e-mail: dziekanat@byd.pl. Studenci filii zamiejscowych powinni składać dokumenty w dziekanacie odpowiednim dla swojej lokalizacji.

Nie ma obowiązku drukowania i osobistego składania pracy dyplomowej w dziekanacie.

Przed złożeniem pracy dyplomowej należy:

  • posiadać komplet zaliczeń wprowadzonych do systemu ISAPS,
  • wgrać ostateczną wersję pracy dyplomowej oraz jej streszczenie do systemu ISAPS (praca zostanie zatwierdzona przez promotora, który tworzy zakładkę dyplomową w ISAPS).

Aby przystąpić do egzaminu dyplomowego, należy przesłać skany następujących dokumentów na adres e-mail dziekanat@byd.pl:

  • Strona tytułowa pracy dyplomowej (projekt dyplomowy  praca licencjacka  praca magisterska)
  • Oświadczenie woli autora (pobierz)
  • Oświadczenie dotyczące terminu egzaminu dyplomowego (pobierz)
  • Podbita karta obiegowa (pobierz)
  • Raport z Jednolitego Systemu Antyplagiatowego (JSA) w formacie PDF (student otrzymuje raport od promotora). Studenci składający projekt dyplomowy są zwolnieni z posiadania raportu JSA.

Dodatkowo można dołączyć dokument Osiągnięcia studenta – informacje te zostaną uwzględnione w suplemencie do dyplomu.

Studenci filii zamiejscowych powinni sprawdzić obowiązujące wymogi w swoim oddziale i składać dokumenty zgodnie z lokalnymi zasadami.

Informacje o egzaminie dyplomowym
Formalnosci i dokumenty do pobrania

Formalnosci i dokumenty do pobrania

Pomożemy Ci w załatwieniu formalności związanych z

  • egzaminem dyplomowym 
  • zmianą toku nauczania 
  • odwołaniem się od decyzji dziekana 
  • odwołaniem się od decyzji o skreśleniu z listy studentów 
  • indywidualną organizacją studiów 
  • wznowieniem studiów 
  • uzyskaniem oraz przedłużeniem wpisu warunkowego 
  • urlopem dziekańskim 
  • powtarzaniem roku 
  • powtarzaniem przedmiotu 
  • egzaminami komisyjnymi

Indywidualizacja procesu studiowania

Indywidualna Organizacja Studiów (IOS) to forma wsparcia dla studentów, umożliwiająca dostosowanie toku studiów do indywidualnych potrzeb. Zgodnie z Regulaminem Opłat za Studia, IOS jest odpłatna, zgodnie z zasadami płatności obowiązującymi w WSG.

Aby skorzystać z IOS, należy:

  • Zapoznać się z Instrukcją Prorektora ds. Kształcenia dotyczącą indywidualizacji procesu studiowania
  • Wypełnić i podpisać deklarację IOS
  • Złożyć deklarację w Biurze Obsługi Studenta

Dokumenty wymagane do IOS:

Dla studentów z bardzo wysokimi wynikami, którzy chcą studiować według rozszerzonego programu. Wniosek można złożyć po pierwszym roku (studia I stopnia) lub semestrze (studia II stopnia), mając średnią min. 4,75. Po akceptacji dziekana student współpracuje z opiekunem naukowym. Zgodnie z Regulaminem Opłat za Studia, IPS jest odpłatna, zgodnie z zasadami płatności obowiązującymi w WSG.

Procedura ubiegania się o Indywidualnego Programu Studiów (IPS), obejmuje:

  • zapoznanie się z Instrukcją Prorektora ds. Kształcenia dotyczącą indywidualizacji procesu studiowania,
  • wypełnienie i podpisanie deklaracji IPS,
  • złożenie deklaracji w Biurze Obsługi Studenta (osobiście lub mailowo - dziekanat@byd.pl).
  • złożenie projektu programu studiów

Dokumenty wymagane do IPS

Umożliwia dostosowanie planu studiów do zainteresowań studenta. Dotyczy m.in. osób przyjętych na wyższy semestr. Można wybierać przedmioty spoza kierunku, a zmiany wymagają zgody dziekana. Zgodnie z Regulaminem Opłat za Studia, IŚS jest odpłatna, zgodnie z zasadami płatności obowiązującymi w WSG.

Wymagany dokument: 

WSG News

Chcesz wiedzieć więcej o najnowszych kursach, szkoleniach i wydarzeniach na Wyższej Szkole Gospodarki? Dołącz do naszego newslettera!