Rekrutacja całoroczna - nowoczesne podejście do edukacji wyższej

Elastyczność i dostępność dla każdego kandydata
Rekrutacja całoroczna to innowacyjne rozwiązanie umożliwiające aplikowanie na studia przez cały rok. Kandydaci mogą rozpocząć naukę w dogodnym dla siebie terminie, bez konieczności czekania na tradycyjne okresy rekrutacyjne. Strategia ta obejmuje oczywiście filię w Ełku.

Korzyści dla kandydatów
Dzięki całorocznej rekrutacji uczelnia oferuje:

  • Skrócony i uproszczony proces aplikacyjny.
  • Możliwość wyboru dogodnego terminu rozpoczęcia studiów.
  • Indywidualne podejście do ścieżki edukacyjnej.
  • Dostęp do programów wsparcia, takich jak mentorzy i elastyczny harmonogram zajęć.

Dostosowanie do różnych grup kandydatów
Proces rekrutacyjny uwzględnia potrzeby różnych grup, w tym osób z niepełnosprawnościami, sportowców oraz studentów zagranicznych. Filie uczelni dostosowują procedury do lokalnych warunków, zapewniając pełne wsparcie administracyjne i techniczne.

Rekrutacja całoroczna to krok w stronę nowoczesnego i dostępnego modelu kształcenia. Dzięki niej kandydaci mogą elastycznie planować swoją edukację, dostosowując ją do własnych potrzeb i możliwości.

Warunki ubiegania się o przyjęcie

Aby ubiegać się o przyjęcie na pierwszy semestr studiów pierwszego lub drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich, należy złożyć następujące dokumenty:

  • Kwestionariusz osobowy online dostępny na stronie wsg.pl/rejestracja lub wybrać <<Zapisz się online>> przy interesującym Cię kierunku studiów
  • Świadectwo dojrzałości – oryginał lub duplikat do wglądu (dla studiów I stopnia i jednolitych magisterskich).
  • Dyplom ukończenia studiów I stopnia – oryginał lub duplikat do wglądu (dla studiów II stopnia).
  • Aktualna fotografia zgodna z wymaganiami dowodu osobistego.
  • Orzeczenie lekarskie (dla kierunków Fizjoterapia i Pielęgniarstwo oraz Ratownictwo medyczne).
  • Potwierdzenie uiszczenia opłaty rekrutacyjnej (85 zł) i wpisowego (500 zł, poza promocją). Konto Santander Bank Polska 19 1090 1072 0000 0001 1991 0596

Cudzoziemcy posiadający Kartę Polaka mogą studiować na zasadach obowiązujących obywateli polskich. W tym przypadku prosimy o zabranie Karty do wglądu podczas podpisywania umowy.

Osoby, które ukończyły część programu studiów w innej uczelni, mogą ubiegać się o przyjęcie na wyższy semestr.

Warunki przyjęcia na wyższy semestr

Kandydat powinien spełniać następujące warunki:

  • Posiadać zaliczone semestry na innej uczelni o podobnym profilu kształcenia.
  • Złożyć podanie do Rektora o przyjęcie na wyższy semestr w wersji elektornicznej, wysyłając je na adres rekrutacja@byd.pl bądź w wersji papierowej bezpośrednio dostarczając do Biura Rekrutacji.
  • Dostarczyć kartę przebiegu studiów z wykazem przedmiotów, liczby godzin zajęć oraz punktów ECTS.
  • Zaświadczenie z uczelni macierzystej o liczbie zaliczonych semestrów.
  • Kwestionariusz osobowykwestionariusz osobowy online dostępny na stronie wsg.pl/rejestracja/studia-wyzsze lub wybrać <<Zapisz się online>> przy interesujacym Cię kierunku studiów. Rejestracja odbywa się na pierwszy semestr. Po analizie karty przebiegu studiów Biuro Rekrutacji przenosi podanie na odpowiedni wyższy semestr. 
  • Świadectwo dojrzałości – oryginał lub duplikat do wglądu (dla studiów I stopnia i jednolitych magisterskich).
  • Dyplom ukończenia studiów I stopnia – oryginał lub duplikat do wglądu (dla studiów II stopnia).
  • Potwierdzenie opłaty wpisowej w wysokosci 350 PLN. Konto Santander Bank Polska 19 1090 1072 0000 0001 1991 0596

Proces kwalifikacji

  • O przyjęciu decyduje Rektor, który określa semestr oraz ewentualne różnice programowe do uzupełnienia.
  • Kandydat podpisuje umowę o studia.
  • W przypadku konieczności uzupełnienia efektów uczenia się student wnosi jednorazową opłatę (500 zł) w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
  • W przypadku konieczności zaliczenia wpisów warunkowych student wnosi jednorazową opłatę (kwota zalezna jest od liczby punktów ECTS zgodnie z regulaminem opłat) w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
  • Ilość miejsc w ramach rekrutacji na drugi i wyższe semestry studiów jest ograniczona – o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń i liczba wolnych miejsc w istniejących grupach.
  • Niedopełnienie terminu uzupełnienia efektów uczenia się oraz wpisów warunkowych skutkuje skreśleniem z listy studentów lub koniecznością powtarzania semestru.

DECYZJA

Kandydat otrzymuje elektroniczną decyzje o przyjęciu na studia, w ciągu 3 dni od daty zarejestrowania przez pracownika rekrutacji wpływu opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł na konto 19 1090 1072 0000 0001 1991 0596. Decyzje te będą wysyłane drogą elektroniczną na konto kandydata w Wirtualnej Rekrutacji.

W przypadku rezygnacji ze studiów przed podpisaniem umowy o studia dokumenty należy odebrać w Biurze Rekrutacji osobiście lub przez osobę pisemnie upoważnioną.

PODPISANIE UMOWY O STUDIA

Informacje o terminie podpisania umowy o studia Kandydat otrzyma w systemie Wirtualnej Rekrutacji - iSAPS oraz na podany adres e-mail, po pozytywnym wyniku postępowania kwalifikacyjnego.

Podpisując umowę Student deklaruje tryb płatności za naukę wg harmonogramu umieszczonego w systemie iSAPS

Wzór umowy o studia |PDF|

Wzór pełnomocnictwa do podpisania umowy w imieniu Kandydata |docx|

Uwaga
W chwili podpisania umowy o studia Uczelnia musi posiadać komplet dokumentów Kandydata (Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów z późn. zm.). W przeciwnym razie dokumenty Kandydata nie zostaną przekazane do Dziekanatu i tym samym nie uzyska on praw Studenta.

ZAŚWIADCZENIA

W celu otrzymania zaświadczenia (np. do ZUS) Kandydat proszony jest o telefoniczny, e-mailowy kontakt z Biurem Rekrutacji bądź Punktem Rekrutacyjnym uczelni.
Wysyłka zaświadczenia nastąpi w ciągu 2 dni (roboczych) od momentu złożenia zamówienia w Biurze Rekrutacji bądź w Punkcie Rekrutacyjnym z zastrzeżeniem, że dane kandydata znajdują się w bazie rekrutacyjnej.

Uwaga

Po podpisaniu umowy Student może otrzymać w Biurze Rekrutacji Dcyzję o przyjęciu na studia wystawianą przez Kierownika Komisji Rekrutacyjnej.

INFORMACJA DLA STUDENTA

Przed rozpoczęciem roku akademickiego każdy Kandydat, który podpisał umowę o studia zostanie poinformowany w systemie ISAPS o spotkaniu organizacyjnym, rozpoczęciu zajęć dydaktycznych, inauguracji roku itp.

Każdy Student posiada konto studenckie w systemie ISAPS-Dziekanat (login i hasło do konta ustala w procesie rekrutacji zakładając konto w Wirtualnej Rekrutacji).

Obowiązkiem Studenta jest sprawdzanie informacji przesyłanych konto w iSAPS. System ten stanowi główne źródło informacji wysyłanych przez wszystkie jednostki uczelni. Więcej szczegółow w zakładce STUDENT.

SYSTEMY STUDIÓW 

W polskim systemie szkolnictwa wyższego studia są realizowane w formie stacjonarnej i niestacjonarnej. Określają one poziom i nakład samodzielnej pracy studenta. Nasza Uczelnia proponuje te formy w różnych systemach organizacji studiów, dopasowanych do możliwości i oczekiwań Kandydatów. Poza tradycyjnymi systemami dziennym i zaocznym, proponujemy inne elastyczne rozwiązania, takie jak: studia komplementarne oraz wieczorowe dostosowane do specyfiki poszczególnych obszarów studiów - będące wynikiem konsultacji ze studentami. Ponadto, uwzględniając nowoczesne technologie edukacyjne, proponujemy studia zdalne, adresowane do osób mieszkających i pracujących w znacznej odległości od naszych Wydziałów Zamiejscowych, w szczególności za granicą. W przypadku niektórych obszarów studiów zamawianych, WSG koreluje też rozkład zajęć z systemem praktyk studenckich i płatnych staży.

Szczegółowe informacje na www.ksztalcenie.byd.pl

Cudzoziemcy

Od 1 lipca 2025 obowiązuja nowe zasady przyjmowania cudzoziemców na studia. Konieczność dostarczenia dodatkowych dokumentów, a także ich rodzaj, są ściśle związane z Twoim obywatelstwem oraz krajem uzyskania wykształcenia. Na uczelnie nałożono obowiązek weryfikacji poziomu biegłości językowej na poziomie B2 i przeprowadzania egzaminow wstępnych. Twoje świadectwo lub dyplom musi też być poddane weryfikacji przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA).

Zmiany w zasadach przyjmowania na studia dotyczą kandydatów, którzy nie posiadają obywatelstwa polskiego lub nie są obywatelami któregoś kraju Unii Europejskiej. Najwięcej zmian odnosi się do tych, którzy mają dokumenty (świadectwa, dyplomy) wydane poza UE, OECD lub EFTA.

Sprawdź czy dodatkowe wymagania dotyczą również Ciebie.

Lista krajów UE:
Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry i Włochy. 
Lista krajów OECD:
Australia, Austria, Belgia, Chile, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Izrael, Japonia, Kanada, Republika Korei, Litwa, Łotwa, Luksemburg, Meksyk, Niemcy, Norwegia, Nowa Zelandia, Polska, Portugalia, Słowacja, Słowenia, Stany Zjednoczone, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Węgry, Wielka Brytania i Włochy. 
Lista krajów EFTA:
Islandia, Liechtenstein, Norwegia i Szwajcaria. 

Sprawdź czy musisz udokumentować znajomość języka wykładowego na poziomie B2

Obywatelstwo Miejsce uzyskania wykształcenia Weryfikacja poziomu B2
Unia Europejska (UE) Uzyskane w Polsce Nie jest wymagana
Świadectwo ukończenia szkoły średniej lub dyplom ukończenia studiów uzyskany w krajach UE, OECD, EFTA, Ukrainie lub Chinach (Gaozhong) Nie jest wymagana
Matura IB lub EB Nie jest wymagana
Dyplom ukończenia studiów poddany nostryfikacji w Polsce Nie jest wymagana
Świadectwo wydane w innych krajach niż UE, OECD, EFTA, Ukraina lub Chiny Jest wymagana
Dyplom ukończenia studiów wydany w innych krajach niż UE, OECD, EFTA, Ukraina lub Chiny, który nie został poddany nostryfikacji Jest wymagana
Inne niż UE Uzyskane w Polsce Nie jest wymagana
Świadectwo ukończenia szkoły średniej lub dyplom ukończenia studiów uzyskany poza Polską Jest wymagana
Matura IB lub EB Jest wymagana

 

Możliwe sposoby poświadczenia znajomości języka obcego na poziomie B2:

  1. certyfikat, dyplom albo inny dokument poświadczający znajomość tego języka na poziomie biegłości językowej B2, C1 albo C2 zgodnego z wykazem z rozporządzenia MNiSW,
  2. zaświadczenie wydane po przeprowadzeniu egzaminu z tego języka przez uczelnię wyższą,
  3. dyplom ukończenia studiów na kierunku filologia z tego języka lub lingwistyki stosowanej, jeżeli w toku studiów liczba godzin zajęć z tego języka wynosiła co najmniej 500,
  4. ukończenie studiów wyzszych w tym języku
  5. dyplom matury międzynarodowej (International Baccalaureate Diploma) lub matury europejskiej (European Baccalaureate Diploma) uzyskany w tym języku,
  6. świadectwo nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego tego języka albo zaświadczenie potwierdzające wpis na listę tłumaczy przysięgłych tego języka.

Sprawdź czy czeka cię egzamin wstępny i wysłanie dokumentów do NAWA.

Obywatelstwo Miejsce uzyskania wykształcenia Weryfikacja i egzamin
Unia Europejska (UE) Uzyskane w Polsce Nie dotyczy
Świadectwo ukończenia szkoły średniej lub dyplom ukończenia studiów uzyskany w krajach UE, OECD, EFTA, Ukrainie lub Chinach (Gaozhong) Nie dotyczy
Matura IB lub EB Nie dotyczy
Dyplom ukończenia studiów poddany nostryfikacji w Polsce Nie dotyczy
Świadectwo wydane w innych krajach niż UE, OECD, EFTA, Ukraina lub Chiny Obowiązkowe
Dyplom ukończenia studiów wydany w innych krajach niż UE, OECD, EFTA, Ukraina lub Chiny, który nie został poddany nostryfikacji Obowiązkowe
Inne niż UE Uzyskane w Polsce Nie dotyczy
Świadectwo ukończenia szkoły średniej lub dyplom ukończenia studiów wydany w krajach UE, OECD, EFTA, Ukrainie lub Chinach (Gaozhong) Nie dotyczy
Matura IB lub EB Nie dotyczy
Dyplom ukończenia studiów poddany nostryfikacji w Polsce Nie dotyczy
Świadectwo ukończenia szkoły średniej lub dyplom ukończenia studiów wydane w innych krajach niż UE, OECD, EFTA, Ukraina lub Chiny Obowiązkowe

 

Egzamin wstępny prowadzony będzie w formie zdalnej na uczelnianej platformie LMS.

Zapoznaj się dokładnie z procedurą Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej dotyczącej doumentów, które chcesz złożyć:

  1. Procedura uzyskiwania informacji o zagranicznym świadectwie.
  2. Procedura uzyskiwania informacji o zagranicznym dyplomie.

Kompetencje cyfrowe

Kandydat na studia w Wyższej Szkole Gospodarki powinien posiadać kompetencje cyfrowe umożliwiające przejście procesu rekrutacyjnego, odpowiadające kompetencjom zdobytym w szkole średniej. W szczególności posiada umiejętność korzystania z komputera na poziomie podstawowym, w tym z przeglądarek internetowych oraz drukarki umożliwiającej wydrukowanie podania. W czasie rekrutacji, dla osób nieposiadających odpowiednich narzędzi do dokonania skutecznej rejestracji i zapisu na studia, w Dziale Rekrutacji udostępniane są stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu oraz drukarki i udzielane jest na bieżąco wsparcie w tym zakresie. 

Kompetencje cyfrowe, które są niezbędne na każdym kierunku studiów, obejmują podstawową obsługę edytorów tekstu, arkusza kalkulacyjnego i poczty elektronicznej. W przypadku kształcenia na odległość dodatkowo narzędzia pracy synchronicznej (MS Teams) oraz platformy umożliwiającej uczenie się na odległość (Moodle). 

Do realizacji kształcenia na odległość na każdym kierunku niezbędne jest posiadanie komputera wyposażonego w kamerę, mikrofon oraz połączenie z siecią internetową. W razie konieczności, student może skorzystać ze stanowisk komputerowych w Czytelni. Pakiet MS Office oraz dostęp do platformy jest udostępniany przez Uczelnię.  

W celu wyrównania poziomu kompetencji cyfrowych studentów na każdym kierunku studiów prowadzony jest przedmiot Praktyczne Podstawy Kształcenia Zdalnego. W razie potrzeby indywidualnych konsultacji w zakresie kształcenia z wykorzystaniem zdalnych metod i technik, do dyspozycji studentów jest stanowisko komputerowe w Pracowni Dydaktyki Mieszanej, gdzie dodatkowo metodyk może udzielić niezbędnego wsparcia.  

Każdy student Uczelni korzysta z wdrożonego systemu informatycznego iSAPS służącego dokumentowaniu toku studiów. Obsługa systemu jest opisana w uczelnianych samouczkach, jednak w przypadku trudności z obsługą, do dyspozycji studentów są pracownicy Działu Informatyzacji. 

Dualny system studiów

Studia dualne to programy edukacyjne, które elastycznie łączą teorię z praktycznym doświadczeniem zawodowym. Będziesz sie uczyć zarówno na uczelni, jak i w zakładzie pracy, zdobywając wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne. Dzięki temu modelowi, jako absolwent, uzyskasz lepsze przygotowanie do wejścia na rynek pracy. Przekłada się to często na zdecydowanie większe szanse na zatrudnienie.

Na przykład, student informatyki będzie uczestniczyć w zajęciach teoretycznych (często w formie zdalnej) na uczelni. Pozna tam podstawy teoretyczne programowania, algorytmów i struktur danych. Równocześnie, wszystkie zajecia praktyczne zrealizowane w firmie, gdzie ma okazję zastosować zdobytą wiedzę w praktyce, rozwijając oprogramowanie, uczestnicząc w projektach zespołowych i rozwiązując rzeczywiste problemy. Studentka pielęgniarstwa podobnie, wiedzę teoretyczną z zakresu anatomii, fizjologii czy farmakologii uzyska na wykładzie. Umiejetności podawania leków, pobierania materialów do badań czy monitorowania stanu zdrowia zdobędzie pod okiem dyplomowanej pielęgniarki w szpitalu.

Taki model kształcenia pozwala na zdobycie cennego doświadczenia zawodowego jeszcze przed ukończeniem studiów. Co więcej, dzięki podpisanym umowom z zkladmi pracy, większść zajęć zrealizujesz w poblizu miejsca zamieszkania.

Studia dualne na kierunku "pielęgniarstwo"

Dobre wieści!

Chcesz wiedzieć więcej o najnowszych kursach, szkoleniach i wydarzeniach na Wyższej Szkole Gospodarki? Dołącz do naszego newslettera!